Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu. Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah. Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

Followers

Saturday, January 2, 2016

Proses "pembuangan minyak" dari Popia yang super HOT !!


Tajuk gempak je kan.. popia yang super hot!! Haha.. Hot kalau makan panas-panas tapi sejuk je kalau makan selepas 2-3 hari prosess.. jangan marah ye semua.. Yang penting popia simpulan kasih dan popia gulung kasih rangup akan dihidangkan untuk anda.. dengan inti yang padat iaitu inti serunding ikan kg laut yang terlajak femes dan sedap gak.


Mesti ada yang tertanya macamana proses "pembuangan minyak" yang dimaksudkan dalam post sebelum nie. Jom la tengok pic bawah nie ye.. Dua botol dengan kertas minyak yang masih baru.. sebotol lagi maca dah penuh dengan minyak je kan.. (sesuai dengan namanya kertas minyak aka kertas pembalut makanan)


Tadaa.. balut botol dengan keetas minyak 2-3keping n perap dalam 2-3hari.. lepas pastu baru packing cecomel untuk customer dan agen.. maka kurang sket minyak berbanding packing direct lepas masakkan.. Botol yang sebelah kanan skali tu yang dah perap 3hari.. hasilnya kertas penuh minyak.. hihi. Skrang tak mampu nak beli mesin singkirkan minyak lagi.. maka terpaksa guna manual je la..



Sekurang-kurang minyak dah berkurangan walaupun bulan 100% bila packing dalam botol comel nanti.. customer makan pun dengan gembira sebab kurang minyak.. lebih sihat sket.. Apa lagi jom la order lelaju2 ye.. Fresh made bila order masuk je tau.. Takda ready stok, harap maklum (kecuali ada Popia yang lebih untuk projek sebelumnya)

***********************************************

Kalau dah berkenan, jangan segan2 nak contact ye

SMS/ Wassap 0199517292 Mcna


FB - https://www.facebook.com/SnekLazat


Msg thru FB Snek Lazat- https://www.facebook.com/messages/SnekLazat


Ig @jom_singgah_shoppe


Official Website - www.jomsinggah.com