Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu. Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah. Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

Followers

Thursday, January 7, 2016

Allah datangkan UJIAN sebab ALLAH rindukan RINTIHAN kita..


Kekadang bila datang ujian yang melanda diri,  kita pasti pasti terpikir yang bukan2 kan.. rasa terbeban dengan sedekit ujian tersebut.. Tapi yang pasti Allah menghantar UJIAN sebab ALLAH rindukan kita. Untuk mendengar rintihan kita padaNYA. 





Allah nak kita belajar bersabar.. Allah nak kita belajar redha.. Allah nak dengar kita berdoa merayu pada-Nya.. dan Allah nak bagitau yang Allah ingat kita, sebab tu dia bagi kita ujian..

Percaya tak setiap apa yg berlaku pasti ada hikmahnya.. setiap apa yg kita alami mesti bersebab.. Allah tak kan uji tanpa sebab.. Allah tak kan uji sesuatu yg kita tak mampu tanggung.. Allah bagi ujian sebab Allah nak bagi pahala kat kita..


Bila kita diuji, kita belajar sabar.. sabar pun dapat pahala.. bila diuji, kita jadi semakin rapatkan diri dgn Allah, itukan bagus dan dapat pahala.. bila diuji, kita berusaha utk selesaikan masalah.. Allah suka orang yg berusaha, jadi usaha kita tu Allah suka, ada pahala yg menanti..

Yakin ada ganjaran di penghujung ujian dan kesusahan hidup kita.. jangan pernah putus asa.. Allah tak suka orang yg cpt berputus asa..

kredit adieyza.blogspot.my

***********************************************
Kalau dah berkenan, jangan segan2 nak contact ye



SMS/ Wassap 0199517292 Mcna












Ig @jom_singgah_shoppe




Official Website - www.jomsinggah.com